Montage
1. Ontbrekende onderdelen: Als je denkt dat je bepaalde onderdelen mist in je verpakking, controleer dan zorgvuldig het piepschuim en het toestel zelf. Sommige onderdelen (bouten, schroeven, enz.) zijn al bevestigd aan/in het toestel.
2. 2. Pedalen: Je draait een linkerpedaal vast door naar links te draaien en een rechterpedaal door naar rechts te draaien met de klok mee. Als u het linker pedaal met de klok mee vastdraait, bestaat de kans dat u de schroefdraad van dit pedaal beschadigt waardoor het pedaal niet meer kan worden vastgezet.
3. Foutmelding: Zorg ervoor dat alle kabels zorgvuldig bevestigd zijn. De aluminium pootjes zijn erg gevoelig en moeten recht blijven. Krijg je een foutmelding na het monteren van je hometrainer? Dan moet je deze aluminium pootjes weer recht zetten, hierdoor kan de foutmelding verdwijnen.
4. Kabels voor hartslagmeting: Aan het stuur zitten kabels voor de hartslagmeting. Deze zitten vaak weggestopt in het stuur. Zorg ervoor dat de kabels zo ver mogelijk uit het stuur worden getrokken voordat je ze monteert. Hiervoor is nauwelijks kracht nodig.
5. Transportwieltjes: Zorg ervoor dat de transportwieltjes aan de voorkant van het apparaat zijn bevestigd.
6. Inbusbouten: In veel hometrainers zitten inbusbouten, zorg ervoor dat de inbussleutel goed in de bout zit voordat je kracht zet op de sleutel. Zo voorkomt u dat de kop van de inbusbout wordt omgedraaid.
7. Melding E1: In de behuizing van de hometrainer zit bij het vliegwiel een uitleessensor die de snelheid meet. Dit werkt net als een fietscomputer op een gewone fiets. Op de spaak van het wiel zit een magneetje en op de voorvork van de fiets zit de leessensor. Als de leessensor iets te ver van de magneet zit, kan de snelheid niet worden afgelezen en verschijnt code E1 op het display. Zoek de uitleessensor in de behuizing en schuif de uitleessensor iets meer naar de magneet toe zodat hij er vlak langs komt.